100
0
70

Ovivo is een inspirerende platformer game, waarbij je in een prachtige zwart-wit wereld puzzelt met de zwaartekracht in twee dimensies. Je bestuurt een karakter, gevormd door een simpel bolletje, genaamd OVO. Dit bolletje balanceert in een mooie, kunstige zwart-wit wereld waarbij de zwaartekracht een grote rol speelt.

Je doorspeelt een soort levels door OVO te bewegen met de linkerstick. Met de A knop kun je overgaan van zwart naar wit en andersom. In de zwarte wereld trekt de zwaartekracht je omhoog, in de witte juist omlaag. Op deze manier kun je jezelf door de levels manouvreren.

Ovivo

Het lijkt dus simpel en de besturing is dat ook zeker. De gemplay is soms wel even zoeken, je moet iets zien in deze game. De simpele mechanics zijn natuurlijk gekozen omdat de spirituele reis die je maakt, aan de voorgrond ligt. Door symbolen te verzamelen, wordt er steeds meer zichtbaar van deze speciale wereld, vol metaforen en illusies. Wat de verhaallijn precies vertelt? Dat is wat jij er van maakt.

Ovivo

De eerste paar levels beginnen nog rustig aan, maar verderop kom je steeds meer gevaren tegen. Afgronden en spitse spiezen, je moet ze allemaal ontwijken. Door de switchen van wereld kun je de beweging die je hebt ingezet in momentum behouden. Zo kun je als het ware de andere dimensie inspringen en afstanden overbruggen, die normaal niet zomaar zouden lukken.

Ovivo

De gameplay klinkt misschien wat vreemd in de oren, maar in de praktijk zul je zien dat je op intuïtie vaak goed switcht tussen beide werelden. Als dat niet automatisch lukt, is het soms even zoeken. Alsof het tegen je natuur in gaat.

De muziek voegt heerlijk toe aan het spirituele sfeertje dat de game wil overbrengen. Niet alleen de structuren en vormen in de game zijn een kunstvorm, ook de muziek draagt daar aan bij. Je wordt hierdoor getriggered om steeds meer te ontdekken.

Ovivo

Met Ovivo ben je verzekerd van een mysterieuze en spirituele puzzelreis in een prachtige zwart-wit wereld. De besturing is simpel, de gameplay veelal intuïtief en de muziek en grafische vormgeving kunstig. Dat alles in een metaforische wereld, waar jij zelf het verhaal interpreteert. Geen teksten of instructies, gewoon beeld en geluid. De game is zeker niet voor iedereen weg gelegd, maar ben je een platformer fan en spreekt bovenstaande je aan, dan zou ik Ovivo zeker aanraden. Ovivo is digitaal beschikbaar in de Store vanaf 3 juli a.s. voor de subtiele prijs van €6,99 en daarmee hoeft je het voor de prijs zeker niet te laten.

Ovivo

Ovivo - Review

27 juni 2019 - 82 remove_red_eye