100
0
79

Zijn de eigenaars van Paper Castle zo erg fan van Paper Mario, dat ze er hun studio grotendeels naar vernoemd hebben? Het zou mij niets verbazen, want hun eigen game UnderHero heeft er veel van weg. Nadat ik de website van de drie heren en één dame gezien had, weet ik het zeker. Paper Mario is dé inspiratiebron geweest voor UnderHero.

UnderHero is een game die zichzelf niet al te serieus neemt. Er zitten grappige dialogen in en een verrassend begin. Eens in de zoveel tijd is er een held die het opneemt tegen Mister Stitches, het grote kwaad in Chesnut Kingdom, om de prinses te redden. De held wordt op een grappige manier verslagen door een minion en zo wordt de minion zijn eigen held.

De game is te omschrijven als een side scrolling platform RPG met een time based combat systeem. Dat is een mondvol en een combinatie die je niet vaak tegenkomt. Misschien verdient de time based combat wat verdere toelichting. Als je vijanden tegenkomt, kun je die ontwijken door proberen er over heen te springen. Wanneer je dit niet goed doet, kom je in een combat terecht. Dit gevecht kun je met verschillende wapens aangaan, maar je moet opletten hoeveel je staminameter naar beneden gaat als je een slag uitdeelt.

De vijand probeert jou uiteraard ook te verslaan. Je kunt ze ontwijken door te springen, blokken of bukken. Als je meter te laag is, dan lukt dit niet en verlies je health. Goed opletten dus!

De graphics van deze game zijn redelijk te noemen. Het is geen Ori, die met dezelfde engine gemaakt is. Logisch, want aan UnderHero heeft maar één graphicspersoon gezeten. Het geluid daarentegen is prima. De dialogen worden verteld in tekst, maar de kwaliteit lijdt er zeker niet onder. Het zijn flauwe grapjes met een aantal verwijzingen naar andere games. Precies waar ik van hou!

UnderHero is een game waar je voor weinig geld, toch ongeveer dertien uur spelplezier uit kan halen. Voor mij was het een genre dat ik niet vaak speel, daarom een welkome afwisseling. De grappige dialogen zijn het hoogtepunt van deze leuke game.

Game is beschikbaar gesteld door uitgever en is digitaal aan te schaffen in de Store voor €16,99.

UnderHero - Review

12 maart 2020 - 105 remove_red_eye