XO-NL

Phil Spencer over JRPG's en de nieuwe Xbox generatie

28 juni 2018 - 567 remove_red_eye

Log in om te beoordelen.

In de laatste editie van 'Weekly Famitsu' stond een interview met Phil Spencer, het hoofd van de Xbox divisie bij Microsoft. Hij schept hier veel inzicht over de samenwerking met Japanse ontwikkelaars en de toekomst van Xbox.
Spencer praat over het feit dat hij de afgelopen jaren vaak naar Japan is gereisd om veel verschillende ontwikkelaars te bezoeken. Hij kreeg hier de kans om games voor release te spelen. Maar buiten samen spelletjes spelen werden er ook doelen besproken. Het werd Spencer al snel duidelijk dat op deze manier relaties opbloeien tussen platformhouders en uitgevers. Hij is zich er ook van bewust dat dit heel belangrijk is.


Als er gesproken wordt over de vijf nieuwe studios van Microsoft die bij de E3 2018 bekendgemaakt werden, geeft Spencer aan dat gamers altijd de meest superieure games willen spelen. First-party titels zijn hier in het bijzonder erg belangrijk en gewild voor Xbox. Hij moedigt de fans ook aan om vooruit te kijken naar een toename in uitmuntende first-party titels.

Wanneer er vragen worden gesteld over de volgende generatie Xbox consoles die tijdens de E3 2018 gehint werden, legt Spencer uit dat het project van start is gegaan met de gamer in het middelpunt. Op dit moment zijn er ruim 2 miljard gamers in de wereld die spelen op verschillende platformen. Maar Spencer wil een mogelijkheid bieden waardoor alle gamers kunnen profiteren van de beste en meest krachtige hardware voor console gamers. Spencer had het gevoel dat hij dit bereikt heeft met de Xbox One X, maar hij wil dit nog meer verbeteren.


In het verleden heeft Microsoft met veel hardware ontwikkelaars gesproken. Nu zijn ze begonnen met discussiëren over welke innovatie er te verwachten is in de toekomst. Vooruitkijkend weet hij dat resolutie en framerate een van de belangrijkste dingen zijn voor een gamer. De reis naar het ontwikkelen van de nieuwe hardware is begonnen en ze denken constant aan mogelijkheden.

Spencer denkt ook dat investeren in AR (artificial intelligence) een grote hulp is om de wereld van games en hun personages meer levendig en echt te maken. Hiermee is het te simuleren hoe een game gespeeld wordt, het is zelfs behulpzaam bij het debuggen. Verder wordt er nog over streamen gepraat. Terwijl 2 miljard mensen games spelen, doen velen dit vanaf een apparaat wat niet thuis staat. Het is geen oplossing om op 2 miljard verschillende plekken een console aan te bieden. Gezien PC's en smartphones een steeds grotere rol gaan spelen, wil Spencer hen games bieden die net zo diep en meeslepend zijn als een spel wat je op je console thuis speelt.

Concluderend zegt Spencer dat het een plezier is voor hem dat de gewelde ontwikkelaars van Japan, Xbox ondersteunen. Xbox gamers kunnen in de toekomst nog meer content verwachten van hun favoriete ontwikkelaars, dus ze moeten uitkijken naar verdere ontwikkelingen.

Redacteur:

Glenn

Reacties (0)

    Wees de eerste die reageert! Plaats een reactie

Reageren op dit item
Log in om een reactie te plaatsen
Ben je nog geen lid? Registreer dan meteen!