100
0
90

Het eerste deel van Tom Clancy's The Division werd destijds in 2016 gemixed ontvangen. Te weinig content, te weinig afwisseling en best veel bugs. Zouden ze er bij Ubisoft van geleerd hebben?

Na een wereldwijde pandemie, die ervoor gezorgd heeft dat ongeveer 98% van de bevolking is uitgeroeid, zijn de steden op zwart gegaan. Energie en olie zijn schaars en is het aan jou om als "The Strategic Homeland Division (SHD)" orde te creëren in de chaos.

De overlevenden hebben zich min of meer in twee groepen opgesplitst. Zo heb je de mensen die hun bestaan weer op willen pakken door samen te werken en nieuwe gemeenschappen op te bouwen. Maar er zijn ook groepen die het heerlijk vinden zoals het nu gaat en gewoon alles stelen wat ze maar tegenkomen.

Tom Clancy's The Division 2 speelt zich een behoorlijke tijd na het eerste deel af. Het contact met Washington lijkt te zijn verbroken, dus je gaat op onderzoek uit naar wat er in Washington is gebeurd. Heel veel meer verhaal kent de game ook niet. Persoonlijk vond ik dit eigenlijk wel verfrissend, aangezien de nadruk in The Division 2 totaal niet wordt gelegd op het verhaal, maar op de gameplay.

Veel mensen waren bang dat The Division 2 gewoon een uitbreiding zou zijn van zijn voorganger. Dan hebben ze wel een verdomd goede uitbreiding gemaakt! Praktisch alles wat ik zelf vond tegenvallen aan de The Division, hebben ze hier weggelaten of verbeterd.

Ook de nadruk op de Darkzone is veel kleiner gemaakt en zit er waarempel een echte endgame in... Het moet niet gekker worden.

Ditmaal neemt The Division ons mee naar Washington DC, de hoofdstad van de Verenigde Staten. Deze stad lijkt al veel meer te zijn overgenomen door de natuur dan New York destijds in het eerste deel. Het is met recht een "Welcome to the urban jungle". Ook zit er dit keer meer afwisseling in levels, zoals een missie bij NASA of een museum vol licht kubussen. Dit zorgt ervoor dat de game veel meer afwisseling biedt.

Maar groter is niet altijd beter. De map van Washington lijkt op het eerste gezicht ongeveer net zo groot als die van New York uit deel 1. Echter in dit deel valt er veel meer te doen en kun je op veel meer plekken de gebouwen in. Hierdoor lijkt de game in eerste instantie kleiner, maar is hij wezenlijk bijna dubbel zo groot.

Qua gameplay is Tom Clancy's The Division 2 redelijk trouw gebleven aan het eerste deel, al is er wel behoorlijk gefinetuned. Zo voelen de wapens veel beter aan en is ook de hit detection veel beter geworden. Het 'duck and cover' systeem heeft mij ditmaal lang niet zo vaak in de steek gelaten als in het eerste deel.

Echter, ten tijde van het schrijven van deze review, kampte de game wel met één vervelende bug... Deze zorgde ervoor dat je special attacks, zoals turrets, maar een paar seconden bleven staan en daarna uit het niets verdwenen. Dit kon voor mij de pret niet drukken, ik moest hierdoor alleen even iets beter mijn best doen.

Op technisch vlak is er ook best veel veranderd. Zo zitten er veel meer verschillende weerseffecten in, die best wel een impact kunnen hebben op je gameplay. Maar ook het oog voor detail en wildlife dat de straten van Washington heeft overgenomen, ziet er prachtig uit. En voor een engine (Snowdrop Engine) die zichzelf nog steeds moet bewijzen, doet deze het zeer goed.

Qua muziek is The Division 2 zeer minimalistisch, maar ook dit sprak mij aan. Puntje van kritiek is wel dat het geluid van sommige wapens wat leek weg te vallen tijdens het spelen, maar dit valt in mijn ogen onder de categorie 'simpel opgelost'.

Echt nieuw is het clansysteem van The Division 2 niet te noemen. Je kan hiermee tot 50 mensen in je clan opnemen om zo samen doelen vrij te spelen en extra’s te unlocken. Echter vind ik zelf dat 50 leden wel wat aan de lage kant is, aangezien onze groepsclan al binnen een halve dag vol zat.

Natuurlijk is Tom Clancy's The Division 2 weer heerlijk om te spelen samen met je vrienden. Niets is zo gaaf om in een party met vier personen op pad te gaan in Washington DC. Volgens mij hadden ze bij Ubisoft duidelijk goed rekening gehouden met de servers. Op enkele vastgestelde downtime momenten na, ben ik niet één keer uit het spel gezet.

De endgame is gewoon goed van Tom Clancy's The Division 2, met in totaal drie Strongholds (soort Raid/strike) en maarliefst drie verschillende darkzones (PVP). Ook het feit dat je minimaal 30 tot 40 uur nodig gaat hebben om het maximale level te bereiken, is een welkome afwisseling in dit genre. En dan begint de grind, dus pas wanneer je level 30 bent geworden. Wat ik ook gaaf vond is dat nadat je de standaard game hebt uitgespeeld er een compleet nieuwe uitdaging tevoorschijn komt.

Eindwoord:

Al met al weet Tom Clancy's The Divison 2 een goede indruk achter te laten. Tom Clancy's The Division 2 is dan ook een top uitbreiding ten opzichte van het eerste deel. De game is veel uitdagender en vraagt veel meer tactiek ten opzichte van zijn voorganger. Het pakket wat je krijgt voorgeschoteld van Ubisoft, gaat je minimaal 100 uur kosten om alles een keer gespeeld te hebben. En dan begint de game pas. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Ubisoft nog in petto heeft voor ons met deze serie.

En als jullie het niet erg vinden ga ik nu weer lekker verder gamen, ik wil de story levels nog een keer op hard uitspelen!

Review code beschikbaar gesteld door uitgever!

 

Tom Clancy's The Division 2 - Review

21 maart 2019 - 401 remove_red_eye

Log in om te beoordelen.

Het eerste deel van Tom Clancy's The Division werd destijds in 2016 gemixed ontvangen. Te weinig content, te weinig afwisseling en best veel bugs. Zouden ze er bij Ubisoft van geleerd hebben?

Na een wereldwijde pandemie, die ervoor gezorgd heeft dat ongeveer 98% van de bevolking is uitgeroeid, zijn de steden op zwart gegaan. Energie en olie zijn schaars en is het aan jou om als "The Strategic Homeland Division (SHD)" orde te creëren in de chaos.

De overlevenden hebben zich min of meer in twee groepen opgesplitst. Zo heb je de mensen die hun bestaan weer op willen pakken door samen te werken en nieuwe gemeenschappen op te bouwen. Maar er zijn ook groepen die het heerlijk vinden zoals het nu gaat en gewoon alles stelen wat ze maar tegenkomen.

Tom Clancy's The Division 2 speelt zich een behoorlijke tijd na het eerste deel af. Het contact met Washington lijkt te zijn verbroken, dus je gaat op onderzoek uit naar wat er in Washington is gebeurd. Heel veel meer verhaal kent de game ook niet. Persoonlijk vond ik dit eigenlijk wel verfrissend, aangezien de nadruk in The Division 2 totaal niet wordt gelegd op het verhaal, maar op de gameplay.

Veel mensen waren bang dat The Division 2 gewoon een uitbreiding zou zijn van zijn voorganger. Dan hebben ze wel een verdomd goede uitbreiding gemaakt! Praktisch alles wat ik zelf vond tegenvallen aan de The Division, hebben ze hier weggelaten of verbeterd.

Ook de nadruk op de Darkzone is veel kleiner gemaakt en zit er waarempel een echte endgame in... Het moet niet gekker worden.

Ditmaal neemt The Division ons mee naar Washington DC, de hoofdstad van de Verenigde Staten. Deze stad lijkt al veel meer te zijn overgenomen door de natuur dan New York destijds in het eerste deel. Het is met recht een "Welcome to the urban jungle". Ook zit er dit keer meer afwisseling in levels, zoals een missie bij NASA of een museum vol licht kubussen. Dit zorgt ervoor dat de game veel meer afwisseling biedt.

Maar groter is niet altijd beter. De map van Washington lijkt op het eerste gezicht ongeveer net zo groot als die van New York uit deel 1. Echter in dit deel valt er veel meer te doen en kun je op veel meer plekken de gebouwen in. Hierdoor lijkt de game in eerste instantie kleiner, maar is hij wezenlijk bijna dubbel zo groot.

Qua gameplay is Tom Clancy's The Division 2 redelijk trouw gebleven aan het eerste deel, al is er wel behoorlijk gefinetuned. Zo voelen de wapens veel beter aan en is ook de hit detection veel beter geworden. Het 'duck and cover' systeem heeft mij ditmaal lang niet zo vaak in de steek gelaten als in het eerste deel.

Echter, ten tijde van het schrijven van deze review, kampte de game wel met één vervelende bug... Deze zorgde ervoor dat je special attacks, zoals turrets, maar een paar seconden bleven staan en daarna uit het niets verdwenen. Dit kon voor mij de pret niet drukken, ik moest hierdoor alleen even iets beter mijn best doen.

Op technisch vlak is er ook best veel veranderd. Zo zitten er veel meer verschillende weerseffecten in, die best wel een impact kunnen hebben op je gameplay. Maar ook het oog voor detail en wildlife dat de straten van Washington heeft overgenomen, ziet er prachtig uit. En voor een engine (Snowdrop Engine) die zichzelf nog steeds moet bewijzen, doet deze het zeer goed.

Qua muziek is The Division 2 zeer minimalistisch, maar ook dit sprak mij aan. Puntje van kritiek is wel dat het geluid van sommige wapens wat leek weg te vallen tijdens het spelen, maar dit valt in mijn ogen onder de categorie 'simpel opgelost'.

Echt nieuw is het clansysteem van The Division 2 niet te noemen. Je kan hiermee tot 50 mensen in je clan opnemen om zo samen doelen vrij te spelen en extra’s te unlocken. Echter vind ik zelf dat 50 leden wel wat aan de lage kant is, aangezien onze groepsclan al binnen een halve dag vol zat.

Natuurlijk is Tom Clancy's The Division 2 weer heerlijk om te spelen samen met je vrienden. Niets is zo gaaf om in een party met vier personen op pad te gaan in Washington DC. Volgens mij hadden ze bij Ubisoft duidelijk goed rekening gehouden met de servers. Op enkele vastgestelde downtime momenten na, ben ik niet één keer uit het spel gezet.

De endgame is gewoon goed van Tom Clancy's The Division 2, met in totaal drie Strongholds (soort Raid/strike) en maarliefst drie verschillende darkzones (PVP). Ook het feit dat je minimaal 30 tot 40 uur nodig gaat hebben om het maximale level te bereiken, is een welkome afwisseling in dit genre. En dan begint de grind, dus pas wanneer je level 30 bent geworden. Wat ik ook gaaf vond is dat nadat je de standaard game hebt uitgespeeld er een compleet nieuwe uitdaging tevoorschijn komt.

Eindwoord:

Al met al weet Tom Clancy's The Divison 2 een goede indruk achter te laten. Tom Clancy's The Division 2 is dan ook een top uitbreiding ten opzichte van het eerste deel. De game is veel uitdagender en vraagt veel meer tactiek ten opzichte van zijn voorganger. Het pakket wat je krijgt voorgeschoteld van Ubisoft, gaat je minimaal 100 uur kosten om alles een keer gespeeld te hebben. En dan begint de game pas. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Ubisoft nog in petto heeft voor ons met deze serie.

En als jullie het niet erg vinden ga ik nu weer lekker verder gamen, ik wil de story levels nog een keer op hard uitspelen!

Review code beschikbaar gesteld door uitgever!

 

Redacteur:

Maurice

Score:

90/ 100

Reacties (0)

    Wees de eerste die reageert! Plaats een reactie

Reageren op dit item
Log in om een reactie te plaatsen
Ben je nog geen lid? Registreer dan meteen!