100
0
80

Ik hou van lekker eten. Ik hou ook van koken. En (geen verrassing) ik hou ook van gamen. Een game over koken wekt dan uiteraard mijn interesse. Zo ook Cook, Serve, Delicious! 2!! van Vertigo Gaming Inc. Die moest ik natuurlijk even proberen.

Cook, Serve, Delicious! 2!! is een restaurant simulator game, die oorspronkelijk in 2017 is uitgekomen voor pc. In december 2018 mochten PS4 spelers er al mee aan de slag, terwijl Xbox gamers moesten wachten tot april 2019. Is Cook, Serve, Delicious! 2!! het wachten waard geweest?

Cook, Serve, Delicious! 2!!

Je begint de game met enkele tutorials, waarin je leert hoe je gerechten klaar maakt en hoe je om gaat met een grote hoeveelheid bestellingen en klusjes. Klusjes? Jazeker, naast alle bestellingen krijg je tussendoor ook klusjes te verwerken. De wc moet natuurlijk gepoetst worden en het vuilnis moet aan straat gezet worden.

De tutorials zijn handig om even te doorlopen, want het is niet altijd even makkelijk om de gerechten correct en op tijd klaar te hebben. Voor veel handelingen moet je de LT-toets ingedrukt houden, voor sommige (bijvoorbeeld het afronden van een handeling) vaak niet. In de snelligheid ging dit bij mij nogal eens mis. De game kan dus behoorlijk pittig zijn!

Cook, Serve, Delicious! 2!! trash

In plaats van de LT-knop los te laten en met de B-knop naar een volgende submenu te navigeren, gebeurt het je meer dan eens dat je de LT-knop niet los laat en met de B-knop een ingredient kiest, dat helemaal niet gevraagd is. Oeps...

Zodra je een foutje maakt en dit in de gaten hebt, beleef je vaak een klein "freeze" momentje, maar dat is helemaal niet handig met zoveel lopende bestellingen! Aaaaaahhhhh, doorgaan, doorgaan! Oh nee, weer te snel. Één ding is zeker, je gaat hectische momenten beleven in de keukens van Cook, Serve, Delicious! 2!!

Cook, Serve, Delicious! 2!!

Door de campaign te doorlopen, krijg je letterlijk en figuurlijk een kijkje in allerlei keukens met een flinke hoeveelheid aan recepten. De mogelijkheden zijn eindeloos, zelfs bij een simpele hamburger. Uitjes erbij? Kaas? Bacon, misschien twee plakjes zelfs? Een gewoon broodje? Champignons misschien? Voordat je een bestelling hebt verwerkt, ben je makkelijk een handjevol ingredienten verder.

Een goede planning is daarom cruciaal. Zorg er voor dat je voorraadjes aanlegt en genoeg bijgerechten maakt. Hiermee kun je de tijd wat oprekken en blijven je klanten iets langer geduldig, wanneer ze in afwachting zijn van hun gerecht. Als je dit in de waan van de dag vergeet, kom je jezelf tegen tijdens Rush Hour, waarbij er een stortvloed aan klanten hun bestellingen bij je aanlevert. In de Zen Mode moeilijkheidsgraad is daar nog wel door heen te komen, maar in Stress Mode heb je toch een erg gezond hart nodig, kan ik je zeggen!

Cook, Serve, Delicious! 2!!

Door het succesvol doorlopen van levels in verschillende restaurants en daarbij zoveel mogelijk goede of perfecte combo's te maken, speel je onderdelen vrij waarmee je jouw eigen restaurant kunt inrichten. Je restaurant is in het begin niets meer dan een betonnen ruimte, met daarin goedkope tafeltjes en wat klapstoeltjes. Door de bestellingen en klusjes goed af te ronden, speel je allerlei leuke dingen vrij, zoals tafels, stoelen, behang, vloerbedekking, verlichting, decoratie en ga zo maar door.

Cook, Serve, Delicious! 2!! restaurant

Één van de grote pluspunten van de game is de lokale co-op mode. Jawel, je kunt Cook, Serve, Delicious! 2!! via split-screen spelen met iemand die naast je op de bank zit. Ouderwets gezellig! Waarschuwing, XO-NL is onder geen beding verantwoordelijk te houden voor stukgelopen huwelijken en vriendschappen. Goed samenwerken en communiceren is een must!

Dan één van de minpunten aan deze game. Hoeveel ingredienten en recepten je ook tegen komt, uiteindelijk verricht je elke keer dezelfde handelingen. Het is dus geen game die je uren achter elkaar speelt. Daarvoor zit er wat betreft gameplay te weinig variatie in.

Cook, Serve, Delicious! 2!! co-op

Restaurant simulator games zijn er natuurlijk genoeg. Maar Cook, Serve, Delicious! 2!! weet zich zeker staande te houden in dit grote aanbod. Er zijn tal van gerechten, ingredienten, koks en restaurantonderdelen in het spel gestopt. Daarnaast is het erg tof om weer eens een leuke split screen co-op game te spelen. Die zijn helaas vrij zeldzaam momenteel.

Cook, Serve, Delicious! 2!! brengt in principe niets nieuws, maar is voor de zachte prijs van €12,99 een leuke, vermakelijk game met genoeg content, die je tot het uiterste drijft. Vooral de stress mode is ontzettend hectisch en daardoor hilarisch.

Cook, Serve, Delicious! 2!! is digitaal beschikbaar in de Store voor de prijs van €12,99.

Cook, serve, delicious 2

Cook, Serve, Delicious! 2!! - Review