100
0
83

Old Man's Journey is een prachtige game, die het laat lijken alsof je in een kunstig schilderij bent beland. Je reis begint op het moment dat de postbode een oude man, die de hoofdpersoon is, een brief komt brengen. Wat er in de brief staat, is niet duidelijk. Er wordt namelijk niet gesproken en de game heeft geen tekst. Wel is duidelijk dat de man onder de indruk is. Hij pakt zijn spullen en vertrekt op een avontuurlijke reis.

Old Man's Journey

Je begeleidt de oude man in zijn tocht. Dit door je vooral door de omgeving aan te passen. Zo moet je landschappen verplaatsen zodat hij zijn weg kan vervolgen. Elk nieuw scherm dat je voor je krijgt wordt gezien als een level. Je kunt via het menu deze stukken opnieuw doorlopen, als je dat wilt. Dit is waarschijnlijk pas interessant als je de game volledig hebt doorlopen en nog enkele achievements mist.

Old Man's Journey

De puzzels die je tegenkomt zijn niet moeilijk. De game is erg relax en de focus ligt op het prachtige verhaal dat wordt verteld zonder woorden. Je beweegt met je controller een cursor, in de vorm van een handje. Hiermee trek je landschappen omhoog of omlaag en geef je de oude man de opdracht om zich te verplaatsen.

Old Man's Journey

Af en toe zit er wat leuke variatie in de puzzels. Zo moet je creatief gebruik maken van je omgeving door bijvoorbeeld via watervallen naar beneden te gaan. Ook kom je schapenkuddes tegen, deze moet je slim verplaatsen om zelf verder te komen. Soms is het nodig om op specifieke onderdelen uit de omgeving te klikken om door te kunnen, zoals een vuurtoren of een raam van een woning.

Old Man's Journey

Terwijl je elke keer nieuwe puzzels oplost en de oude man verder en verder komt, komen er bij hem steeds meer herinneringen boven. Deze herinneringen zijn eigenlijk de verhaallijn en vertellen stukje bij beetje wat er aan de hand is. Je krijgt steeds meer informatie en komt er zo langzaam achter wat er in die brief stond waarmee dit avontuur begon.

Old Man's Journey

De prachtige graphics lijken handgeschilderd en de muziek draagt intens bij aan de emotie die het verhaal overbrengt. Het is een gouden combinatie. Ontzettend jammer dat je met zo'n 2 uur spelen volledig door het verhaal heen bent, maar als je houdt van een emotioneel en diepgaand verhaal, is het absoluut genieten.

Hoewel je slechts 2 uurtjes kan genieten van Old Man's Journey, is het zeker de moeite waard. Een emotioneel, meeslepend verhaal met prachtige graphics en pakkende muziek, zorgen ervoor dat je volledig in de game opgaat. Een relaxe puzzelgame die zorgt voor een mooie ervaring. Omdat de focus zo sterk op de emotionele beleving van de verhaallijn ligt, heeft de game helaas weinig replay waarde.

Old Man's Journey is een Play Anywhere titel en is digitaal beschikbaar in de Store voor de prijs van €9,99.

Old Man's Journey - Review

23 april 2019 - 196 remove_red_eye