100
0
85

Een tijdje terug hebben we een oproepje geplaatst voor onze leden met de vraag voor schrijvers/bloggers/reviewers. We hebben enkele leuke uitzendingen mogen ontvangen, waarbij onderstaande review van Glenn een van de betere was. We willen hem graag de kans geven meer stukjes voor onze website aan te gaan leveren, dus ik hoop dat we nog veel moois van hem gaan zien. Heel veel succes en plezier Glenn!

>>>

De kogels vliegen je om de oren en de gemoederen lopen hoog op in Call of Duty WWII, de laatste nieuwe game in de serie die er grafisch erg goed uitziet voor zo een oude engine. Een game die veel gamers weer een echt Call of Duty gevoel zal geven nu de Tweede Wereldoorlog weer centraal staat, sinds 2008 toen World at War uit is gebracht.

In WWII gaat Call of Duty weer terug naar zijn roots met “boots on the ground” in de 2e Wereldoorlog en hebben de developers erg hun best gedaan om het ouderwetse Call of Duty gevoel terug te geven aan de spelers. Zo heb je bijvoorbeeld in de campain ook geen health regenerate meer en moet je medkits op het slagveld vinden waarmee je jezelf kan oplappen. Een leuke uitdaging, waardoor je toch iets tactischer te werk moet gaan dan je gewend bent van de moderne Call of Duty's. De campain is helaas wel iets aan de korte kant (+/- 5 uurtjes), maar het verhaal zit erg goed in elkaar en neemt je mee naar gevechten in verschillende landen. Er zit enorm veel gevoel in het verhaal en het laat je echt meeleven met de karakters. Het is bijna alsof je er zelf bij bent!

De multiplayer loopt op dit moment nog niet zo lekker, omdat er veel problemen zijn met de servers. Er zijn al een aantal updates geweest en dit heeft al voor enige verbetering gezorgd, maar er is nog veel werk om alles goed werkend te krijgen. De multiplayer biedt wel een brede mogelijkheid aan speltypes die voor genoeg vermaak zorgen, waaronder het nieuwe speltype ‘war'. Hierbij moet je een aantal objectives binnen de tijd voltooien om het spel te winnen. Wat ook nieuw is, is dat je nu een headquarter hebt waar je challenges kunt accepteren, supply drops kunt verdienen en meer.
Ten slotte hebben we ook weer een zombie mode in het spel zitten met de originele ‘nazi zombies’, die er echt gruwelijk en best eng uit zien! Ook zijn hier en daar wat schrikmomentjes ingebouwd om het spannend te houden. Je speelt op de map The Final Reich, wat een erg grote map is en waarbij je genoeg te doen hebt. Wat handig is, is dat je nu objectives krijgt, zodat je weet wat je moet doen en dus niet eindeloos hoeft te zoeken of enkel zinloos waves van zombies zit te overleven. Dit geeft een leuke toevoeging aan de gameplay.

Al met al is de nieuwe Call of Duty een geslaagd nieuw deel in de reeks met wat terugkerende oude elementen, maar ook verfrissende nieuwe elementen om het leuk te houden. Zodra de server problemen opgelost zijn zal dit een veel gespeeld spel worden!

Auteur: Glenn Verver.

Call of Duty: WWII - Review

21 november 2017 - 656 remove_red_eye