XO-NL

Call of Duty: Modern Warfare Beta - Preview

20 september 2019 - 179 remove_red_eye

Sinds deze week kunnen wij als Xbox bezitter eindelijk aan de slag met de Call of Duty: Modern Warfare beta. Voor degene die een pre-order geplaatst hadden, was donderdag de dag dat ze konden beginnen. Wie de beta wilt testen zonder een pre-order, kan vanaf zaterdag 03:00 ’s nachts aan de slag.

Deze beta is een trip down memory lane. Van de vier mappen die we voorgeschoteld krijgen, zijn er sowieso twee die hergebruikt zijn. Op zich niet erg, want ik kon mijn weg goed vinden en je houdt nog wat verrassingen over als de game op 25 oktober uit komt. De verschillende maps brengen je naar een cave, een rangeerstation, een fabrieksterrein met verschillende loodsen en een dorp in Rusland. Ook zijn er nog drie aparte mappen voor de 2 vs 2 modus, Gunfight.

De mappen brengen voor nu genoeg variatie met de verschillende modi. Zo kun je tijdens de beta aan de slag met Team Deathmatch, Domination, Cyber Attack (bomb defuse) en, na jaren afwezigheid, Headquarters. En het moet gezegd worden, wat speelt het ouderwets lekker en wat zijn de menu’s lekker overzichtelijk.

Wanneer je in het menu komt, staat alles duidelijk aangegeven. Je kan kiezen tussen Quick Play, Gunfight en Cyber Attack. Als je je keuze gemaakt hebt, dan word er een lobby voor je gezocht en ondertussen kan je (vanaf level 4) je loadout aanpassen. Waar ik in vorige Call of Duty’s weleens alles kwijt was en niet wist waar ik iets moest wijzigen, kan het hier eigenlijk niet missen.

De wapens die in de game zitten zien er goed uit. Omdat het in het nu afspeelt, zijn alle wapens ook daadwerkelijk bestaand. Verwacht geen lasers en onrealistische perks, maar je kan kleine attachments verdienen om je wapen wat beter te maken, zoals een suppressor en een red dot sight. Verder is het schietgevoel en het geluid van de wapens erg overtuigend op de Xbox.

Zoals je van een Call of Duty mag verwachten, knalt de game ook heerlijk weg. Het is niet alleen maar oorlog in de game, maar je kan nu ook eindelijk je frustraties botvieren op gamers die spelen op de PlayStation en PC door middel van crossplay. In het begin kwam ik vaak gamers tegen op PC, maar de laatste potten eigenlijk alleen maar mensen met een Xbox. Mocht je ze helemaal niet tegen willen komen, dan kun je de crossplay functie ook uitschakelen.

Na een paar uur gespeeld te hebben, kan ik zeggen dat het voor mij een flashback is naar 2007. En dat is een zeer positief iets. Ik had namelijk toen, bijvoorbeeld, mezelf vijf keer ‘geprestiged’. Dat zie ik met de nieuwe Call of Duty van Infinity Ward zeker gebeuren en kan niet wachten tot we de reviewcode in handen krijgen.