100
0
92

Deze review zal alleen de singleplayer bevatten. De review van de multiplayer kan je binnenkort verwachten van Glenn.

Ik moet goed nadenken over welke game ik hyped was voordat Call of Duty: Modern Warfare uitkwam. Om eerlijk te zijn kan ik mij er geen herinneren. Met de eerste trailer van deze game was ik hooked en stond er een grote cirkel om 25 oktober 2019. Man, man, man wat heb ik hier naar uitgekeken. Maar kan Call of Duty aan mijn immens hoge verwachtingen voldoen?

Mijn liefde voor Call of Duty gaat al ver terug. Zo vond ik de games die in de Tweede Wereldoorlog afspeelden al briljant. Toen Call of Duty 4 uitkwam in 2007 had ik grote twijfels of het wel een game voor mij zou zijn. Achteraf gezien heb ik de meeste uren ooit op een console met deze game gespeeld. Maar ook hier geldt zeven goede jaren en zeven mindere jaren. Zoals iedereen weet, was Call of Duty zijn touch een beetje kwijt. Vermakelijk, maar meer zeker niet.

Ik begin te denken dat de cyclus van zeven mindere jaren voorbij zijn en dat Infinity Ward de weg naar geluk weer heeft gevonden. De ontwikkelaar komt met een soft reboot van de Modern Warfare serie. Het is een nieuw verhaal, maar niet een direct vervolg op deel 3. Een leuke toevoeging in het verhaal is dat je oude bekenden van de serie tegenkomt.

Zelden ben ik in een game een verhaal tegengekomen wat op zo’n volwassen manier zich afspeelt. De tijd waarin we leven waarin aanslagen door terroristen worden gepleegd of de agressie van Rusland aan de orde van de dag is, komt in deze game akelig dicht bij de echte wereld. Uiteraard is het nog steeds over de top, maar het is een achtbaan waarin ik in ieder geval soms beduusd tot stilstand kwam. Om niet te spoilen, wil ik hier niet te veel uit de doeken doen over de inhoud.

Zoals je van eerdere Modern Warfares gewend bent, speel je ook hier met meerdere personages. Maar hoofdzakelijk speel je met de Amerikaanse CIA agent Alex en de Britse Kyle. Wanneer je met Alex speelt krijg je vaak hulp van Farrah en vertrouwd gezicht Captain Price. Price helpt Kyle een beetje op weg. Daarnaast zijn de missies afwisselend. Denk hierbij aan dag en nacht, stealth en gun-blazing en dingen besturen.

Modern Warfare is een avontuur dat je naar veel plekken brengt in zowel Europa als het Midden-Oosten. Tijdens dit avontuur kan je grote en kleine plottwisten verwachten. Op regular heb ik er ruim vijf en half uur over gedaan om deze game tot een goed einde te brengen. Dit heb ik gedaan voor deze review, maar je kan er vergif op innemen dat ik deze campagne ook op de hoogste moeilijkheidsgraad wil doorlopen.

Is er na deze lofzang ook nog plaats voor kritiek? Jazeker, niet alles kan net zo goed zijn als de graphics, geluid en story. Maar muggenziften is er een beter woord voor.

Zo heb ik heel af en toe last gehad van framedrops, niets ernstig maar wel het benoemen waard. Ook de lip-sync was niet best. Het geluid liep net wat voor op de mond. Grote bugs of andere storende elementen ben ik niet tegen gekomen.

Activision en Infinity Ward hebben een singleplayer afgeleverd die mij buitengewoon kon bekoren. Een volwassen en redelijk realistisch verhaal wat mij aan het denken heeft gezet. Het is maar net door welke ogen je kijkt; is iemand een terrorist of een vrijheidsstrijder. Natuurlijk is het ook over de top, zoals je van een Call of Duty mag verwachten.

Zou je deze game op release moeten kopen puur alleen voor de singleplayer? Nee, dat niet. Wacht dan op een sale. Maar koop jij Call of Duty voor de multiplayer, sla dan zeker dit stuk content niet over want de singleplayer is het spelen meer dan waard.

Game is beschikbaar gesteld door uitgever en is digitaal aan te schaffen in de Store voor €64.99.

Call of Duty: Modern Warfare - Singleplayer Review

25 oktober 2019 - 595 remove_red_eye