100
0
88

Het jaar 2010 had een onvergetelijk jaar kunnen worden, als die verrekte Casillas zijn teen niet uitstak en Robben had kunnen scoren. Ik kan me er nog steeds over opwinden en er flink van balen. Het jaar dat ‘wij’ wereldkampioen voetbal hadden moeten worden. Gelukkig heb ik nog een passie waarin ik mezelf kan verliezen.

Uiteraard kun je wel raden wat dat is, anders had je deze review niet gelezen. In 2010 kwamen enkele parels uit voor onze hobby. Wat te denken van Red Dead Redemption, Call of Duty Black Ops of Mass Effect 2? Games die ik met veel plezier gespeeld heb. Twee games die ik wel gemist had, komen nu uit voor een ten year anniversay bundle. Dit zijn Vanquish en Bayonetta, beide games die goed ontvangen zijn door de pers van de ontwikkelaar Platinum Games.

Omdat beide games al tien jaar oud zijn, zal ik in het kort de verhaallijnen beschrijven. In Vanquish speel je met Sam Gideon, een elite soldaat van DARPA. Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst. DARPA is een aparte tak van het Amerikaanse leger met bionische soldaten. Een coup is Rusland zorgt er voor dat de Russen Amerika aanvallen en uiteraard pikt Amerika dat niet. Bereid je maar voor op een hoop knallers.

Het verhaal van Bayonetta is van een ander soort, wat minder recht-toe-recht-aan. Je speelt met Bayonetta, een chick (en witch) die niet terugdeinst voor een beetje actie. Bayonetta is geboren als een bastaardkind van een meester in light magic en een witch in dark magic. Door onderhandelingen over het welzijn van de aarde mag dit niet. Het leidt tot een oorlog tussen de twee facties.

Zo'n 500 jaar later wordt Bayonetta wakker met alleen de left-eye steen om haar nek en ze moet op zoek naar de right-eye steen. Het klinkt wat onduidelijk, maar wanneer je aan het spelen bent, maakt het allemaal wel sense.

Waar beide games in uitblinken, is de knetterharde actie. Met Vanquish probeer je lekker snel de headshots achter elkaar te rijgen en met Bayonetta is geen enkele demoon veilig voor de combo’s die jij maakt. En dat alles super smooth op 60 frames per seconden. Ook de graphics hebben een upgrade gekregen. Aan de muziek hoefde niets veranderd te worden. Wat een lekkere soundtrack hebben beide games.

De prijs van dit pakketje valt mee, voor €39,99 ben je de eigenaar van deze twee topgames. Toch knaagt er wat aan mij. Je kunt beide games namelijk ook spelen met de backward compatibility optie van de Xbox console. Dan zijn de graphics iets meer opgepoetst en lopen ze ook op 60 frames per seconde. Waarschijnlijk ben je dan wel een stuk goedkoper uit, voor iets mindere graphics. Het is maar net waar jouw prioriteiten liggen.

De bundel die we voorgeschoteld krijgen, is een lekker pakketje wanneer je beide games nog nooit gespeeld hebben. Vanquish en Bayonetta geven samen ongeveer twintig fantastische speeluren. Maar ben je een gamer die op zijn budget let, dan kun je misschien beter kijken naar Xbox 360 tweedehandsjes.

Game is beschikbaar gesteld door uitgever en is digitaal aan te schaffen in de Store voor €39,99.

Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle - Review

20 februari 2020 - 142 remove_red_eye