100
0
75

Houd jij van Rock muziek en gitaren? Heb jij altijd wel eens luchtgitaar willen spelen op de rug van een Tyrannosaurus Rex? Dan is Air Guitar Warrior van de Virtual Air Guitar Company echt een game voor jou! De uitgever heet Virtueel Air Guitar Company? Ja, echt! Nadat ze verschillende kinect games op de markt hebben gebracht zoals Boom Ball, Beatsplosion, Squid hero en Kung Fu voor kinect, doen ze hun naam eindelijk volledig eer aan met deze game.

Air Guitar Warrior is een game die je niet te serieus moet nemen natuurlijk, maar joh, wat plezierig is deze om te doen! Je moet in deze game tien verschillende albums doorspelen afgesloten door een eindbaas. En hoe doe je dat dan? Je speelt dit met je kinect en gebruikt je (air)gitaar als wapen om allerlei vijanden te verslaan. Elk wapen heeft vier verschillende aanvallen, afhankelijk van hoe snel je de gitaar bespeelt en of je handen ver uit elkaar zijn of juist dicht bij elkaar. Dit geeft je wat muzikale vrijheid, maar let goed op je ammo. Elke aanval heeft namelijk maar een beperkte hoeveelheid ammo, dus de vier technieken zul je voldoende af moeten wisselen om alle vijanden te verslaan en het einde van het level te halen.

Als je de eindbaas van het album hebt verslagen, kun je een foto maken voor de albumcover. Alleen dit al is ontzettend leuk en creatief om te doen! De eindbazen zijn soms best een pittige uitdaging trouwens, omdat ze erg sterke aanvallen kunnen gebruiken en je goed zult moeten uitvogelen en onthouden wanneer ze welke aanval inzetten. Met elk uitgespeeld album krijg je een nieuwe luchtgitaar tot je beschikking als wapen en helemaal op het eind krijg je zelfs een legendarisch zwaard, waarbij je de verschillende aanvallen zelf kunt aanpassen.

De besturing via kinect is in het menu soms wat stroef, maar vergt ook wat gewenning. Hoe langer je in de game zit, hoe makkelijker dit af gaat (het was voor mij immers weer even geleden dat ik een leuke kinect game heb kunnen spelen, de laatste voor de Xbox One die nog in mijn geheugen te vinden zit is Fru). De gameplay daarintegen is ontzettend soepel, je bewegingen worden goed geregistreerd en zonder waarneembare vertraging in de game gebruikt. Dat maakt deze game echt ontzettend fijn om te spelen! Neem daarbij de epische context van heerlijke rock muziek en de LSD momenten waarbij je op dinosaurussen en vliegende haaien de strijd aan gaat en er valt een hoop plezier uit deze game te halen. Een game waar je gedurende het spelen erg enthousiast van kunt raken! Alleen al het maken van screenshots voor deze review heeft me een hoop lollige momenten opgeleverd.

Hoewel de gameplay erg soepel is, zal de game wel vrij snel wat repetitief te worden. Sowieso zijn alle 50 levels in een uurtje of vier door te lopen, mits je de techniek een beetje onder de knie hebt.

Air Guitar Warrior is beschikbaar in de Store voor €18,99. Ben je helemaal enthousiast geworden omdat je eindelijk die kinect weer eens om een goede reden hebt kunnen afstoffen en wil je meer, meer, méér?! Probeer dan een van de andere kinect games van Virtual Air Guitar Company zoals Boom Ball, Beatsplosion, Squid Hero en Kung Fu voor kinect.

Air Guitar Warrior for Kinect - Review

03 april 2017 - 99 remove_red_eye

75/ 100