100
0
75

Man, wat heb ik een hekel aan Panda's. Die beesten zijn lui, houden niet van voortplanten, vreten rotzooi waar nul voedingsstoffen in zitten en schrikken zich al de rambam als je niest. Ik heb zelfs het gevoel dat die beesten zelf al zoiets hebben van joh, misschien is het inderdaad wel tijd om te gaan voor ons en houden wij dat moedwillig tegen.

Tekken 7 is inmiddels al weer 2 jaar uit in de arcades en is daar een groot succes gebleken. Wij console gamers hebben dan ook lang moeten wachten tot we eindelijk met T7 aan de slag mochten gaan. Vanaf 2 juni is dit eindelijk mogelijk! Maar was het het wachten waard? 

Heihachi heeft zijn bedrijf teruggeëist en is wederom de leider van de Saibatsu Mishima. Nadat hij de controle heeft overgenomen van het bedrijf roept hij alle vechters op om mee te doen aan het King of Iron Fist toernooi. De Story Mode van Tekken 7 volgt grotendeels de origin van Heihachi, daarnaast wordt hij tijdens de voorbereidingen voor het Iron Fist Toernament achterna gezeten door een demoon (Akuma uit het Street Fighter universum) die wraak wil nemen op Heihachi en zijn bloedverwanten. Naast de hoofd story zijn er ook een tiental korte storymodes te spelen.

Het vechtsysteem in T7 is als vanouds goed en zeer gebalanceerd met enkele nieuwe elementen, zoals slowmotion attacks en Rage Arts. Vooral dit laatste is een leuke toevoeging en is te vergelijken met de Supermoves uit Street Fighter en de X-ray moves uit Mortal Kombat. Het combosysteem hebben ze wel behoorlijk op de schop gegooid. Waar het voorheen hevig gebaseerd was op wie de beste jugle had in de game, is dit deel wat meer gebaseerd op het tactisch spelen, dekking zoeken en de ingang zoeken om wat kortere, maar effectieve combo's er in te gooien.

Voor nieuwkomers en oudgedienden is deze game leuk aangezien nieuwkomers voor de optie van versimpelde combo’s kunnen kiezen, zodat je simpel met 3x A drukken er al een redelijk combo uit kunt gooien. Oudgedienden die alles in hun eigen hand willen houden, kunnen gewoon lekker op de ouderwetse manier aan de slag. Het raster aan karakters is supergoed, met in totaal 35 spelers. Beetje karig is wel het aantal nieuwe karakters in dit spel. Dit zijn er slechts 5, als je Akuma ook mee rekent. De andere 4 nieuwe zijn Josie, Lucky Chloe, Gigas en Kazumi. Met de overige 30 karakters zijn we allemaal bekend, zoals o.a. Jin, Law, Paul, King en natuurlijk Yoshimitsu. Natuurlijk kun je elk karakter weer customizen zoals jij het wil, van kerstjurkjes en gothic Lolita pakjes tot kattenoortjes, je hebt kledingkasten vol om uit te kiezen :D Ook het aantal maps is gewoon goed, met 21 stages die echt zeer interactief zijn. En er zijn natuurlijk ook genoeg lagen in de stages. Het moment dat je voor het eerst in de kerk het gevecht aangaat en het tegelwerk van de grond af ziet klappen als een ware tsunami is erg gaaf gedaan.

Qua verdere gamemodes is het allemaal een beetje karig. Waar je bijvoorbeeld in T6 een zeer uitgebreide single player had op een beetje een final fight manier, is deze mode volledig geschrapt uit T7. Nu weet ik wel dat niet iedereen fan was van deze mode, maar ik had hier graag een verbeterde versie van willen zien in T7, aangezien ik mij er top mee vermaakt heb destijds op de Xbox 360. Online heb je keuze uit drie modussen: Ranked Match, Player Match en Tournament. En heel eerlijk, dat vind ik anno 2017 wel een beetje karig. Er zit zelfs geen spectator mode ofzo in. Ook het aantal offline modes is niet bijzonder met standaard Arcade Mode, Vs Battle, Practice en Treasure Hunt, wat je meer kan zien als een endless setlist waarin je credits kunt vrij spelen om zodoende nieuwe pakjes te kopen.

En nu naar de mindere dingen aan de game, die in mijn ogen niet hadden gemogen en deze zijn meer technisch van aard. Het eerste probleem wat de game heeft, is dat hij op de Xbox One maar op 900P draait tijdens de filmpjes en op 720P draait in game. En dit is supergoed te zien. Ik speel zelf op een 60 inch Full HD TV ten tijde van deze review en het is soms niet om aan te gluren. Tekken 7 is gemaakt met de Unreal 4 engine en is al 2 jaar uit in de arcades. Aangezien ik inmiddels al enkele U4 engine games heb gezien die het wel gewoon trekken op 1080P met 60FPS, is het geen excuus dat dit spel zo'n lage resolutie heeft op de One. Het volgende probleem wat ik met T7 heb, zijn de laadtijden. De gemiddelde laadtijd voor een potje zit op bijna 30 seconden, zelfs in de story mode. Dit haalt de snelheid gigantisch uit het spel en ik merkte gewoon dat ik vaak met mijn telefoon aan het spelen was tijdens het laden. Deze game had gewoon moeten draaien als een malle in 1080P, 60FPS en maximaal een keer 5 seconden aan laadtijd op de Xbox One. Hopelijk gaan ze dit nog patchen, want dit moet gewoon beter kunnen.

Misschien ben ik een beetje verwend de laatste tijd, maar ook de story mode was niet veel bijzonders. In goed 2 uur speel je heel de story campaign (waarbij je in het eerste uur zelfs nog vaak denkt: "Waar gaat dit over?") uit met nog een half uurtje extra voor de korte story modes (dit zijn er een stuk of tien die bestaan uit 1 battle en een filmpje van 40 seconden. Ook het overtollige gebruik van handgetekende stills om het verhaal te vertellen voelde voor mij afgeraffeld en goedkoop aan. It's all over the place, het springt van handgetekend naar prachtige FMV filmpjes, naar ingame graphics terug naar FMV filmpjes om daarna weer 2 minuten naar een stil staande tekening te kijken. Hier had zoveel meer uit gehaald kunnen worden. Dit verhaal heeft zoveel potentie, maar echt na 2 uur zit ja al zo van oke... Echt een gemiste kans!

Tekken 7 is echt gemaakt voor de Tekken fans die gewoon lekker met een maatje op de bank elkaar een portie klappen willen verkopen of het online tegen anderen willen opnemen. Echter verwacht je een uitgebreide Story mode plus een Singleplayer, dan kom je van een koude kermis thuis. Natuurlijk is niet alles slecht. De balans van de karakters is uitmuntend goed, het aantal karakters waar je uit kan kiezen is gigantisch groot voor een base game en de miniscule vernieuwingen zoals de toevoeging van het Rage Arts systeem zijn net genoeg om de game toch fris te noemen. De muziek is ook het vernoemen zeker waard, met heerlijk typische Tekken Techno deuntjes en het stemmenwerk is fenominaal. Als een karakter uit Japan komt, dan spreekt hij japans. Komt je karakter uit Spanje, dan is het Spaans. Dit kan ik wel waarderen. Wat ik ook gaaf vond, was de toevoeging van alle FMV filmpjes van alle voorgaande Tekken delen inclusief Artwork van tekken 1 tot tekken 7 en de 2 tag tournaments. Deze kun je door middel van de story en arcade mode vrij spelen, maar ook kopen met je ingame verdiende credits.

Heel simpel, wil je gewoon vechten en zit jij niet te wachten op al die poespas? Dan zit je met Tekken 7 100% op het juiste adres. En om even terug te komen op mijn verhaaltje boven aan, je kan in Tekken 7 ook weer heerlijk panda's in elkaar rossen :D Als dat alleen al geen reden is om deze game aan te schaffen, dan weet ik het ook niet meer!

Tekken 7 - Review

31 mei 2017 - 124 remove_red_eye

Log in om te beoordelen.

Man, wat heb ik een hekel aan Panda's. Die beesten zijn lui, houden niet van voortplanten, vreten rotzooi waar nul voedingsstoffen in zitten en schrikken zich al de rambam als je niest. Ik heb zelfs het gevoel dat die beesten zelf al zoiets hebben van joh, misschien is het inderdaad wel tijd om te gaan voor ons en houden wij dat moedwillig tegen.

Tekken 7 is inmiddels al weer 2 jaar uit in de arcades en is daar een groot succes gebleken. Wij console gamers hebben dan ook lang moeten wachten tot we eindelijk met T7 aan de slag mochten gaan. Vanaf 2 juni is dit eindelijk mogelijk! Maar was het het wachten waard? 

Heihachi heeft zijn bedrijf teruggeëist en is wederom de leider van de Saibatsu Mishima. Nadat hij de controle heeft overgenomen van het bedrijf roept hij alle vechters op om mee te doen aan het King of Iron Fist toernooi. De Story Mode van Tekken 7 volgt grotendeels de origin van Heihachi, daarnaast wordt hij tijdens de voorbereidingen voor het Iron Fist Toernament achterna gezeten door een demoon (Akuma uit het Street Fighter universum) die wraak wil nemen op Heihachi en zijn bloedverwanten. Naast de hoofd story zijn er ook een tiental korte storymodes te spelen.

Het vechtsysteem in T7 is als vanouds goed en zeer gebalanceerd met enkele nieuwe elementen, zoals slowmotion attacks en Rage Arts. Vooral dit laatste is een leuke toevoeging en is te vergelijken met de Supermoves uit Street Fighter en de X-ray moves uit Mortal Kombat. Het combosysteem hebben ze wel behoorlijk op de schop gegooid. Waar het voorheen hevig gebaseerd was op wie de beste jugle had in de game, is dit deel wat meer gebaseerd op het tactisch spelen, dekking zoeken en de ingang zoeken om wat kortere, maar effectieve combo's er in te gooien.

Voor nieuwkomers en oudgedienden is deze game leuk aangezien nieuwkomers voor de optie van versimpelde combo’s kunnen kiezen, zodat je simpel met 3x A drukken er al een redelijk combo uit kunt gooien. Oudgedienden die alles in hun eigen hand willen houden, kunnen gewoon lekker op de ouderwetse manier aan de slag. Het raster aan karakters is supergoed, met in totaal 35 spelers. Beetje karig is wel het aantal nieuwe karakters in dit spel. Dit zijn er slechts 5, als je Akuma ook mee rekent. De andere 4 nieuwe zijn Josie, Lucky Chloe, Gigas en Kazumi. Met de overige 30 karakters zijn we allemaal bekend, zoals o.a. Jin, Law, Paul, King en natuurlijk Yoshimitsu. Natuurlijk kun je elk karakter weer customizen zoals jij het wil, van kerstjurkjes en gothic Lolita pakjes tot kattenoortjes, je hebt kledingkasten vol om uit te kiezen :D Ook het aantal maps is gewoon goed, met 21 stages die echt zeer interactief zijn. En er zijn natuurlijk ook genoeg lagen in de stages. Het moment dat je voor het eerst in de kerk het gevecht aangaat en het tegelwerk van de grond af ziet klappen als een ware tsunami is erg gaaf gedaan.

Qua verdere gamemodes is het allemaal een beetje karig. Waar je bijvoorbeeld in T6 een zeer uitgebreide single player had op een beetje een final fight manier, is deze mode volledig geschrapt uit T7. Nu weet ik wel dat niet iedereen fan was van deze mode, maar ik had hier graag een verbeterde versie van willen zien in T7, aangezien ik mij er top mee vermaakt heb destijds op de Xbox 360. Online heb je keuze uit drie modussen: Ranked Match, Player Match en Tournament. En heel eerlijk, dat vind ik anno 2017 wel een beetje karig. Er zit zelfs geen spectator mode ofzo in. Ook het aantal offline modes is niet bijzonder met standaard Arcade Mode, Vs Battle, Practice en Treasure Hunt, wat je meer kan zien als een endless setlist waarin je credits kunt vrij spelen om zodoende nieuwe pakjes te kopen.

En nu naar de mindere dingen aan de game, die in mijn ogen niet hadden gemogen en deze zijn meer technisch van aard. Het eerste probleem wat de game heeft, is dat hij op de Xbox One maar op 900P draait tijdens de filmpjes en op 720P draait in game. En dit is supergoed te zien. Ik speel zelf op een 60 inch Full HD TV ten tijde van deze review en het is soms niet om aan te gluren. Tekken 7 is gemaakt met de Unreal 4 engine en is al 2 jaar uit in de arcades. Aangezien ik inmiddels al enkele U4 engine games heb gezien die het wel gewoon trekken op 1080P met 60FPS, is het geen excuus dat dit spel zo'n lage resolutie heeft op de One. Het volgende probleem wat ik met T7 heb, zijn de laadtijden. De gemiddelde laadtijd voor een potje zit op bijna 30 seconden, zelfs in de story mode. Dit haalt de snelheid gigantisch uit het spel en ik merkte gewoon dat ik vaak met mijn telefoon aan het spelen was tijdens het laden. Deze game had gewoon moeten draaien als een malle in 1080P, 60FPS en maximaal een keer 5 seconden aan laadtijd op de Xbox One. Hopelijk gaan ze dit nog patchen, want dit moet gewoon beter kunnen.

Misschien ben ik een beetje verwend de laatste tijd, maar ook de story mode was niet veel bijzonders. In goed 2 uur speel je heel de story campaign (waarbij je in het eerste uur zelfs nog vaak denkt: "Waar gaat dit over?") uit met nog een half uurtje extra voor de korte story modes (dit zijn er een stuk of tien die bestaan uit 1 battle en een filmpje van 40 seconden. Ook het overtollige gebruik van handgetekende stills om het verhaal te vertellen voelde voor mij afgeraffeld en goedkoop aan. It's all over the place, het springt van handgetekend naar prachtige FMV filmpjes, naar ingame graphics terug naar FMV filmpjes om daarna weer 2 minuten naar een stil staande tekening te kijken. Hier had zoveel meer uit gehaald kunnen worden. Dit verhaal heeft zoveel potentie, maar echt na 2 uur zit ja al zo van oke... Echt een gemiste kans!

Tekken 7 is echt gemaakt voor de Tekken fans die gewoon lekker met een maatje op de bank elkaar een portie klappen willen verkopen of het online tegen anderen willen opnemen. Echter verwacht je een uitgebreide Story mode plus een Singleplayer, dan kom je van een koude kermis thuis. Natuurlijk is niet alles slecht. De balans van de karakters is uitmuntend goed, het aantal karakters waar je uit kan kiezen is gigantisch groot voor een base game en de miniscule vernieuwingen zoals de toevoeging van het Rage Arts systeem zijn net genoeg om de game toch fris te noemen. De muziek is ook het vernoemen zeker waard, met heerlijk typische Tekken Techno deuntjes en het stemmenwerk is fenominaal. Als een karakter uit Japan komt, dan spreekt hij japans. Komt je karakter uit Spanje, dan is het Spaans. Dit kan ik wel waarderen. Wat ik ook gaaf vond, was de toevoeging van alle FMV filmpjes van alle voorgaande Tekken delen inclusief Artwork van tekken 1 tot tekken 7 en de 2 tag tournaments. Deze kun je door middel van de story en arcade mode vrij spelen, maar ook kopen met je ingame verdiende credits.

Heel simpel, wil je gewoon vechten en zit jij niet te wachten op al die poespas? Dan zit je met Tekken 7 100% op het juiste adres. En om even terug te komen op mijn verhaaltje boven aan, je kan in Tekken 7 ook weer heerlijk panda's in elkaar rossen :D Als dat alleen al geen reden is om deze game aan te schaffen, dan weet ik het ook niet meer!

Redacteur:

Maurice

Score:

75/ 100

Reacties (1)

  • BL00DYSPASM

    Vond het wel leuk hoe ze de single player aanpakten. Eens niet gewoon intro, vechten tegen rivaal, eindfilmpje maar een echte story om te volgen. Heb er mij een dikke week mee geamuseerd en dan maar weggegeven op mijn Twitter ?

    14 november 2017
Reageren op dit item
Log in om een reactie te plaatsen
Ben je nog geen lid? Registreer dan meteen!