100
0
70

Spiral Splatter is een arcade/puzzelgame die je sterk doet denken aan het spelletje zenuwspiraal van vroeger, waarbij je met een staaf met cirkel een patroon moet afleggen, zonder daarbij de buizen van het patroon aan te raken. Gebeurt dat wel, dan hoor je een zoemer of elektrische bromtoon en moet je terug naar het vorige save punt. Zo precies werkt Spiral Splatter eigenlijk. Je moet zo snel mogelijk een bal naar het eindbpunt van een soort labyrinth brengen, zonder daarbij de randen van het labyrinth of de obstakels er in te raken. Een goede oog-hand coordinatie is dus essentieel!

De game is opgebouwd uit 11 verschillende werelden en in totaal 106 levels. Elke wereld brengt een nieuwe, extra uitdaging mee, die het moeilijker maakt om met je bal het eind van het labyrinth te bereiken. Het begin is supersimpel (je hebt niet eens door wanneer het 1e level precies start, totdat je "level 1-2" in beeld ziet staan), maar al snel wordt het wat moeilijker en uiteindelijk kan het zelfs wat frustrerend worden als je de rust niet weet te bewaren. De perfect gekozen geluiden in de game voegen toe aan het zenuwslopend karakter, waardoor je extra op de proef gesteld wordt.

De graphics van Spiral Splatter zijn erg minimalistisch, maar uiteraard niet het hoofdaspect van de game. De frisse achtergrondkleuren zorgen gelukkig voor wat variatie. De variatie is in de gameplay helaas niet helemaal voldoende om de game erg lang boeiend te maken. Al snel voelt alles vrij repititief aan. Veel diepgang en variatie is misschien ook niet te verwachten van een kleine puzzelgame als deze, die €4,99 zal kosten, maar toch. Als je even tussendoor wat lekker simpels wilt spelen, is deze game natuurlijk ideaal.

Mocht je door de eerste werelden heen komen, dan wordt alles wel langzaam wat interessanter. De obstakels en routes worden gevarieerder en complexer. Ook zul je de bal op een gegeven moment bijvoorbeeld door portals en bewegende sluizen en openingen moeten geleiden. Als je van een uitdaging houdt, is deze game dus wel aan jou besteed. Je skills worden pittig op de proef gesteld. Zeker gezien de besturing volledig met de linker analoge stick gebeurd. Hiermee beweeg je de bal, die je sneller kunt laten bewegen door de A knop in te houden. Maar sneller bewegen, is natuurlijk een groter risico. Een klein foutje is zo gemaakt! Al met al kan ik wel zeggen dat de moeilijkheidsgraad op een prettige manier oploopt.

Spiral Splatter is beschikbaar vanaf volgende week dinsdag (13 maart), maar nu al te bestellen via de Store.

Spiral Splatter - Review

08 maart 2018 - 216 remove_red_eye