100
0
70

Eindelijk was het dan zover.. Ghost Recon Wildlands kwam afgelopen dinsdag officieel uit en wat keek ik uit naar deze game! Ik ben een ongelofelijke 'sucker' als het aankomt op shooters. En dan met name shooters waarin je de gelegenheid krijgt om strategisch samen te werken met je teammates. Mijn interesse was dan ook snel gewekt toen er duidelijk werd gemaakt dat de ontwikkelaar inzet op een 4-player co-op mogelijkheid. Via een drop in- drop out systeem join je gemakkelijk de game van jouw vrienden.

Samen met je team van vier afgetrainde supersoldaten ga je de strijd aan met de drugskartels in het corrupte Bolivia. Jouw grootste vijand, het drugskartel genaamd Santa Blanca, heeft het land omgetoverd tot een narco-staat. En is nu de grootste producent van cocaïne ter wereld. Het kartel is meedogenloos en trotseert geen wetten, dit leidt dan ook tot angst, onrecht en geweld. Een grootschalige oorlog is niet het antwoord. Jouw team van Elites word ingezet om het bondgenootschap tussen kartel en overheid te vernietigen. Je bent vrij om je eigen tactieken te kiezen. Stealth mode of rambo style? Schakel je iedereen uit of neem je je tegenstanders als gijzelaar mee? Er zijn missies te vinden over de gehele map en JIJ bepaalt wanneer en hoe je deze missies speelt. Zo kun je als team afspreken om een aantal missies alleen te spelen en op een later tijdstip weer samen te komen. Kan best handig zijn, als je je teammates even helemaal beu bent..

Inmiddels heb ik een aantal uur in deze game gestoken en ik moet zeggen, het ziet er gewoon gelikt uit. Ik sta geregeld stil om even te genieten van de omgeving. De vrijheid in het spel lijkt enorm te zijn. Er zijn gewoonweg geen kant-en-klare benaderingen. Al heeft mijn taskforce wel de voorkeur om het in stealth-mode aan te pakken en zo tactisch mogelijk. Wij spelen Wildlands op extreem, voor dat extra beetje uitdaging. Één verkeerde move en de hele situatie kan al een stuk gevaarlijker zijn. Wil je nog meer uitdaging, dan kun je eventueel de minimap e.d uitschakelen.

De wereld van Wildlands is actief en maakt gebruik van zowel een dag- en nachtritme als een weer-systeem. Wat ook meteen inspeelt op je tactische mogelijkheden. Zo vind je 's nachts bijvoorbeeld soms vijanden die in lalaland zijn en die je gemakkelijk naar een ander oord kunt sturen. Er staan een hoop voertuigen tot je beschikking. Zo kun je gebruik maken van o.a boten, buggy's, auto's en helicopters. De gebieden zijn behalve enorm groot, ook verdeeld in negen terreinen, variërend van regenwouden tot sneeuwgebieden. Ook bij de customization sectie heb je veel vrijheid.

Zo kun je je wapen tot in detail aanpassen aan jouw voorkeur, maar ook je karakter en diens garderobe. Ze moet er natuurlijk wel een beetje bad-ass uit zien.. Verder beschikken de Ghosts over drones om de gebieden in kaart te brengen en vijanden te taggen. Ubisoft heeft geprobeerd een zo realistisch mogelijk beeld te schetsen van de strijd tussen drugskartels en militairen. En zeg nou zelf, wie houdt er nu niet van om in de huid te kruipen van dit soort stoere baasjes? Mijn eerste indruk is dus goed. De omgeving, de details, alles klopt. Hier en daar nog wat kleine schoonheidsfoutjes maar ik ben geen grote bugs tegen gekomen tot nu toe. En ik denk dat ik hier zeker flink wat uren plezier mee ga hebben. Ik hoop alleen dat de game ook interessant blijft en niet ophoudt zodra je de verhaalmissie hebt gespeeld. Maar dat is even afwachten natuurlijk... - Nicole

Ghost Recon Wildlands - Eerste indruk

20 oktober 2017 - 140 remove_red_eye

Nicole