100
0
75

Naast Infinite Warfare kwam in combi met deze game ook de Remasterd edition uit van de eerste Modern Warfare ook wel Call of Duty 4 genoemd uit. het is inmiddels al weer 9 jaar geleden dat dit meesterlijke deel uit kwam. En door vellen nog steeds gezien als de beste in de CoD serie.

MW1 had voor die tijd alles perfect neer gezet( want eindelijk werd er eens afgestapt van het uitgemolken WW2 genre) met een memorabele single player campaign (Want ja als ik zeg “Ghillies in the mist” begint menig gamer hartje harder te kloppen inc het mijne) en een multiplayer waar je u tegen zei. Kregen we een topper waar me nog jaren over zouden praten. Nu 9 jaar later is het tijd voor de remasterd versie van dit meesterlijke spel. En nu ben ik benieuwd of deze remasterd zich wel kan opleven tegen de hype van nu.

Grafisch is het mooi om te zien wat ze hebben gedaan met de game, ze hebben de game van de grond op opnieuw opgebouwd met de techniek van nu, zo kun je ook mooi zien wat er de laatste 10 jaar veranderd is aan de IW engine ( Infinity Ward engine) alles ziet er prachtig uit. alleen schuilt hier ook direct het mindere aan deze remake, naast de grafische op poets beurt is er eigenlijk niets veranderd aan de game. Nu hoeft dat ook niet altijd hoor “begrijp mij niet verkeerd!” maar met een remasterd versie als deze was het hier geen overbodige luxe geweest. Als voorbeeld ik speel de game nu al een paar dagen op Veteran, en opzich gaat dit alles prima maar ik erger mij stierloos aan de afschuwelijke AI van je medestanders en tegenstanders. Nu is dit nog nooit het parade paardje geweest van de CoD serie maar dit sloeg alles. Hoe vaak ik wel niet in de problemen kwam door een AI die mij in de weg stond of gewoon als een herzenloze zombie een beetje een boom aan het dood schieten was. Dit zorgde ervoor dat ik vaak pist off was om de oneerlijkheid van de game en ik meerdere keren een checkpoint opnieuw moest opstarten omdat er weer een pannenkoek achter mij stond waardoor ik geen dekking kon zoeken en aan snotter werd geschoten. Zeer frustrerend en echt wel iets waar ze van mij iets aan hadden mogen doen in deze remake. want dit soort AI kan anno 2016 echt niet meer en heeft de tand des tijds niet goed overleeft.

De multplayer is mooi en de mapen zien er prachtig uit. Na enkele potjes Hardcore Seacrh and Destroy vond ik de fun die ik 9 jaar geleden had ook weer terug. Kant tekening die ik hierin wel wil maken is dat ook hier wel wat dingen niet lekker lopen veel spawn points zijn echt ongelooflijk... en dit is in game modes als TDM gewoon irritant. Je gaat dood spawnt, en de topper die je net neerschot staat alweer achter je... kaboem “Zucht”. Wat ik persoonlijk wel heel slecht vind aan deze remaster en voor mij ook echt wel een beetje een dood doener, is het aantal mappen. Van de 17 originele mappen en de 4 DLC mappen zijn er in deze remake maar 10 overgezet, en hierdoor voelt deze Remasterd meer als een best off aan dan als een compleet pakket.

Slotwoord

Call of Duty Modern Warfare Remasterd is een leuke best off. Maar met alleen een nieuw laagje verf en het gemis van meer dan de helft van de mappen. Voelt het allemaal wel een beetje gerushed aan. Wellicht dat de andere mappen er tzt nog bijkomen maar voor nu is het allemaal wat karig en door de super slechte AI voelt het ook een beetje erg oud aan.

Afgezien van deze zaken is het wel een genot om weer even heerlijk ouderwets terug te gaan naar simpeler tijden. De game is duidelijk en overzichtelijk en ziet er gewoon prachtig mooi uit. Dus ik zou zeggen zet lekker je nostalgische bril op en ga een paar avondjes heerlijk knallen. En probeer van de game te genieten zoals hij destijds was

Call of Duty Modern Warfare remasterd is leuk maar zeker op wat punten zichzelf had kunnen verbeteren en wat completer had kunnen zijn. En in vergelijk met andere Remasters die dit jaar uit kwamen voelt deze gewoon karig aan.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered - Review

20 oktober 2017 - 224 remove_red_eye

Slotwoord