100
0
83

Ik ben zelf nooit een groot fan geweest van vervolgfilms, maar als er één studio is die mij heeft weten overtuigen van het feit dat vervolgfilms wel goed kunnen zijn, dan is het Disney Pixar wel. Met toppers als Toy Story 2 & 3 en natuurlijk Finding Dory hebben ze als geen andere studio laten zien dat een vervolg wel goed kan zijn. En aangezien superheldenfilms op dit moment zo onwijs hot zijn, zullen ze bij Disney Pixar wel gedacht hebben: Het is tijd voor een vervolg op The Incredibles uit 2004! Het heeft ze dus 14 jaar gekost om met een nieuw deel te komen.

Ik ben van mening dat er op dit moment nog maar 2 studio’s zijn die fatsoenlijke filmgames kunnen maken. Dat zijn de twee TT studio’s: Telltale Games en Traveler's Tales. Laatst genoemde heeft de eer gekregen om met de Incredibles licentie aan de slag te gaan. Wat simpel gezegd betekent dat we met LEGO aan de slag kunnen.

Traveler's Tales staat al jaren bekend om hun kwaliteit in games. Ze hebben zich de laatste tien jaar geperfectioneerd in het maken van LEGO games, zoals LEGO Star Wars, LEGO Jurassic World en LEGO Harry Potter. Het is dan ook geweldig om nu eindelijk eens een echte Disney animatie (jaja, Pirates en Star Wars zijn van Disney en hebben ook een LEGO game gehad) in LEGO stijl te zien. Ik had ook echt het gevoel dat dit iets was wat ik eigenlijk al jaren geleden zou hebben verwacht, want Disney Pixar schreeuwt er gewoon om.

LEGO The Incredibles is in alles een typische LEGO game. Het volgt het verhaal van zowel de nieuwe film als de eerste. Wat ik wel wat vreemd vond, is dat ze direct begonnen met het 2e deel en nadat je die had uitgespeeld, je pas het eerste deel kreeg. De game is volledig gesitueerd in een open wereld, waarin je de keuze hebt vrij rond te lopen of liniair de story te door lopen.

Grafisch ziet het er uiteraard prachtig mooi uit en lekker kleurrijk. Het volgt de films perfect op. Naar mijn mening iets te goed zelfs, want het verklapt het verhaal van de hele tweede film als je deze nog niet hebt gezien. Qua muziek en voices zit het allemaal perfect in elkaar, met grotendeels de originele cast van de films. Ook de toevoeging van enkele typische Pixar karakters zoals Woody en Dory is natuurlijk geweldig.

LEGO The incredibles is een typische LEGO game. Het principe van de games is gewoon hetzelfde als voorgaande LEGO games, maar met een Pixar sausje. Is dit slecht? Ik vind van niet, want waarom een winnende formule veranderen? Wat ik wel een nadeel vond, is dat ze teveel van de nieuwe film in de game verwerkt hadden, wat de bioscoopfilm wat overbodig maakt voor mijn gevoel. Ook dat ze beginnen met deel 2 en daarna deel 1, vond ik een wat vreemde keuze. Verder is het natuurlijk dolle pret met 2 personen co-op op de bank. Echt een game die iedereen kan spelen, of je nu 8 of 80 bent. Iedereen zal zich hiermee kunnen vermaken. Daarnaast biedt de game voldoende afwisseling met 12 story levels en gigantisch veel te doen in de open wereld. De game zal je zeker zo’n 40 uur vast weten houden voordat je de 100% gehaald hebt.

Game is beschikbaar gesteld door uitgever Warner bros games.

LEGO The Incredibles - Review

29 juni 2018 - 303 remove_red_eye