100
0
61

Ontwikkelaar Three Field Entertainment houdt van actie. Dat mag je toch wel stellen als je naar Danger Zone 2 kijkt. De game, die een sterke link heeft met de verschillende Burnout delen vanwege zijn takedowns, zit vol crashes, explosies en heftige ontploffingen. En dat is geen foutje, nee dat is juist de bedoeling. Je moet met jouw voertuig onderweg zoveel mogelijk auto's laten crashen tot je de zogenaamde danger zone bereikt. Daar moet het hoogtepunt van alle actie plaatsvinden. Hoe meer crashes, ontploffingen en botsingen, hoe meer geld je binnenharkt. Maar dat gaat niet zomaar. Elk level heeft zijn eigen uitdaging voordat je uberhaupt de danger zone bereikt. Zo moet je de ene keer zo snel mogelijk checkpoints bereiken met een F1 auto, uiteraard zonder zelf te crashen en ben je in een ander level alle taxi's van de baan aan het beuken. Heb je de uitdaging niet voltooid voordat je de danger zone bereikt? Dan zul je het level opnieuw moeten beginnen.

De levels verschillen enorm in moeilijkheidsgraad. Zo is het van de weg botsen van 5 caravans een makkie, maar lukt het in het volgende level niet om alle 18 auto's voor je te laten crashen voordat je de danger zone bereikt. Deze game kan dan ook twee kanten op: of je bereikt een ontzettend frustratieniveau of je komt in een "ach, nog één level" modus, waarbij je dicht tegen een verslaving aan zit.

Verwacht echter verder niet veel van de game. Het gaat om pure fun. Crashes maken zonder zelf te crashen. Dat is toch echt wel de basis. Ook de graphics zijn niet echt van deze tijd te noemen. Bij het opstarten van de game krijg je de optie om op kwaliteitsmodus (4K, 30 fps) of prestatiemodus (1080p, 60 fps) te spelen maar zoals deze game eruit ziet heeft 4K weinig toegevoegde waarde. De voertuigen hebben weinig detail en zien er simpel uit, net als de omgeving. Ook het menu ziet er echt belabberd uit. De simpele, witte teksten zijn soms amper leesbaar en er zit echt niks in het menu wat ook maar een beetje flair geeft.

Op dit moment is Danger Zone 2 voor de prijs van €19,99 te koop in de Store. Hoewel de game om pure fun draait (en dat soort games mogen er wat mij betreft wel meer gemaakt worden), is Danger Zone 2 toch redelijk kaal te noemen. Zeker zal dit genoeg mensen vermaken tot in de kleine uurtjes, vooral vanwege het verslavende aspect maar het gros van de gamers gaan hier toch weinig speciaals in zien. En als je eenmaal de hoogste medaille in een level gehaald hebt, is er niet veel reden om het level nog eens opnieuw te doen. De prijs is daarom wat aan de hoge kant naar mijn mening. Het blijft voor mij een interessante game om de rest van de games die ik speel eens mee af te wisselen, niet meer en niet minder.

Deze review copy is beschikbaar gesteld door de uitgever.

Danger Zone 2 - Review

23 juli 2018 - 503 remove_red_eye