100
0
83

Hungry Shark World is richting consoles gezwommen vanaf de mobile wereld in volledig 4K en met aangepaste functionaliteiten voor consoles. Ik speelde deze game al een tijdje op mijn telefoon en kon daarom ook niet wachten om mijn tanden in de console versie te zetten. Het was natuurlijk wel even afwachten of de console versie een geslaagde zou zijn, want niet alle mobile games die naar consoles komen, zijn een doorslaand succes. Hungry Shark World lijkt echter een van die uitzonderingen te zijn, waarvan het een juiste keuze was deze over te hengelen naar de consoles.

Hungry Shark World is in een geheel nieuw 4K jasje gestopt door Ubisoft. Hierdoor zien de graphics er echt lekker uit, maar de heerlijke arcade stijl van de mobiele versie is behouden gebleven. Wel zijn de levels, besturing en gameplay flink aangepakt ten opzichte van de mobiele versie. Dit was ook wel nodig om het spel gepast te maken voor consoles. In de mobiele versie van de game voel je je toch al snel gedwongen om geld uit te geven om (sneller) voortgang te maken. Je hebt namelijk veel in-game geld nodig om haaien vrij te spelen. In de console versie hebben ze dit opgelost door het toevoegen van missies en een soort van kleine verhaallijn en hier kosten enkel de accessoires in-game geld. Elke haai die je vrijspeelt, heeft zijn eigen missies. Deze worden steeds uitgebreider en lastiger, maar de haaien die je ervoor terugkrijgt zijn zeker de moeite waard. Er zitten zelfs bossfights in! Je begint met een simpele kleine haai die nog niet veel aan echte kracht in zich heeft. Er zijn in totaal meer dan 20 haaien vrij te spelen die je in vier verschillende werelden kunt besturen, wat ervoor zorgt dat je enorm veel speeltijd nodig hebt om alles vrij te spelen (inclusief accessoires). Het zal me niks verbazen als je hier makkelijk 100 uur in weet te stoppen.

Buiten het opeten van mensen, vissen, schildpadden, kwallen en weet ik wat allemaal, zijn er natuurlijk ook nog andere gevaren in Hungry Shark World. De haai waar je mee speelt, bepaalt wat voor vijanden je op kunt eten. Een kleine haai kan uiteraard geen grote boot neerhalen of hoog genoeg springen om een helikopter uit de lucht te halen. Dus wees niet te zelfvoldaan en hou het in het begin bij de kleine prooi, voor je dieper de zee in duikt. Het zou anders wel eens een snelle dood kunnen betekenen. Maar er zijn ook nog mijnen en dergelijke gevaren te vinden die het je proberen moeilijk te maken. Gelukkig zit je niet vast aan een aantal levens en gaat je voortgang niet verloren als je dood gaat. Je kan simpelweg het level opnieuw starten en verder jagen.

De besturing van de console versie hebben ze echt goed opgepakt. Je hebt een aantal knoppen die dienen voor dezelfde functie, zodat spelers zelf kunnen bepalen wat ze fijn vinden om te gebruiken. Je hoeft hier verder ook niks voor in te stellen. Wel is het even een beetje wennen, maar dit heb je vrij snel onder de knie.

Al met al is Hungry Shark World een verslavend spel met mooie graphics, uitdagende gameplay, veel divisersiteit en het biedt een enorme hoeveelheid aan speeltijd. Het is een gewaagde, maar zeer geslaagde zet geweest van Ubisoft om deze mobile game naar consoles te brengen. Als er meer van dit soort mobile games naar consoles zouden komen, zou het aanbod heel aantrekkelijk zijn voor zeer schappelijke prijzen. Voor €9,99 is dit een must have game die niet te missen is in je collectie. Hungry Shark World is nu beschikbaar in de Store.

Hungry Shark World is beschikbaar gesteld door de uitgever.

Hungry Shark World - Review

24 juli 2018 - 399 remove_red_eye