100
0
84

De Uienkoning heeft opnieuw hulp nodig van de excellente chefkoks. Zijn Uienwereld wordt deze keer bedreigd door de creepy 'Unbread'; in zombies veranderde plakjes brood. Je zult al je culinaire creativiteit uit de kast moeten trekken om hem te helpen.

Overcooked! 2 is op eenzelfde manier opgebouwd als zijn voorganger Overcooked. Je hebt zes verschillende werelden met elk zes levels. Daarnaast zijn er in Overcooked! 2 zogenaamde 'Hidden levels' toegevoegd die zijn vernoemd naar Kevin, het hondje van de Uienkoning. Het doel is alle levels met een goede score doorlopen en zo de Unbread verslaan. Als je echt een uitdaging wilt aangaan, dan kun je proberen elk level met een maximale beoordeling (drie sterren) te voltooien. En dit allemaal met jouw favoriete kok, of het nou een unicorn, een aapje, of een oud dametje is, in Overcooked! 2 is er altijd wel een kok waarmee jij je kunt identificeren.

In Overcooked! 2 maak je ook kennis met nieuwe recepten (zoals sushi), nieuwe keukenapparaten, nieuwe bereidingsmethoden en uiteraard nieuwe levels. Die levels kunnen zich overal afspelen waar je jezelf maar bedenkt. Ter land, ter zee en zelfs in de lucht! Om de chaos compleet te maken zijn er ook levels die halverwege ineens drastisch wijzigen of waarbij gedurende het level elementen constant verplaatsen zodat je jouw tactiek elke keer moet aanpassen. Probeer dan nog maar eens de juiste recepten, op tijd en in de juiste volgorde af te leveren. Het is soms een hele prestatie!

Laten we er dan ook maar gelijk bij vermelden dat het niet echt interessant is om Overcooked! 2 in je eentje te spelen. Het kan uiteraard wel, aangezien je met de RB knop kunt wisselen van kok. Maar je haalt pas het maximale uit deze game door het gezellig met je vrienden te spelen. Of ja, gezellig.... Let wel op je samenwerking, want een game als deze kan je zomaar je relatie of huwelijk kosten... Een leuk nieuw details is dat je nu ook voedsel kunt overgooien naar een van de andere koks. De vraag is dus, wordt het een soepele samenwerking of een voedselgevecht?

De game ziet er top uit en loopt gewoon lekker soepel. Hier en daar heb je af en toe te maken met wat laadtijden, maar dit wordt niet als hinderlijk ervaren. Heel soms is het camerabeeld van een perspectief wat verder weg, waardoor je wat moeilijk kunt zien of je nou alleen dat bord hebt opgepakt of juist die stukjes vlees die je net hebt gesneden. Het draagt alleen maar bij aan de gezellige chaos van de game. De heerlijke, ontspannen muziekjes uit het menu en in de game zelf dragen bij aan de positieve, energieke vibe die deze game met zich meebrengt.

Overcooked! 2 is wat mij betreft weer een heerlijke game en een echte co-op topper. De game staat garant voor veel plezier (en hier en daar wat ruzie misschien...?), zowel in online als couch co-op. Brengt Overcooked! 2 nou echt heel veel nieuws ten opzichte van het eerste deel? Nee, dat niet. Maar het is in dit genre ook niet helemaal realistisch om die verwachting te hebben. Ontwikkelaar Team 17 heeft wel weer gewoon een hele goed game neergezet, die veel mensen flink wat uurtjes vermaak brengt.

Overcooked! 2 - Review

10 augustus 2018 - 264 remove_red_eye

84/ 100