100
0
50

Preview Aerea
Aangezien Collega Tim en ik de 2 tukkers van deze website toch naar het grote enge Westen van het land moesten leek het ons een gigantisch goed idee om ook even bij onze vrienden van Soedesco op de koffie te gaan. Nou dit was een top idee we mochten zelfs VIP op de directie parkeerplaats staan zozo... nou nou :D we werden onthaald door Bas van Soedesco en na een gezellig praatje en kopje koffie mochten wij zomaar aan de slag met hun nieuwste iP Aerea. en oi wat zat ik hier naar uit te kijken om m eindelijk eens hands on te mogen spelen.

Tim en ik kregen direct 2 controllers in de hand gedrukt want tot onze verbazing is deze game gewoon Couch co-op te spelen tot zelfs wel met 4 man, zonder gebruik te maken van splitscreen, en je hoeft niet apart een game op te starten voor 4 man nee je kan gewoon in de single player bij springen en als er 1 geen zin meer heeft kan deze er zo weer uit springen. Na een kleine tutorial in het consevatorium je Hub/thuis basis moet je een paar kleine dingetjes doen zoals het gesprek aan gaan met de kleffe papegaai Clef. Het eerste wat  ons direct opviel zijn de prachtige kleurijke graphics alles beweegt en het oog voor detail in de achtergronden is ongekend mooi. Ook mooi om te zien is weer dat deze game net als World To The west volledig in het Nederlands te spelen is (ook in het engels hoor). Nadat we via een luchtschip worden afgezet op onze eerste missie komen we terecht in de riolen en daar begint de fun pas samen met tim namen we het op tegen gigantisch ratten en ander gespuis. De hit detection was nu al bijzonder goed zeker gezien de game nog minimaal anderhalve maand in productie nog is en de puzzels/ mazes waren vrij simpel door te komen.
Aerea voelde al bijna af op het moment dat wij hem mochten spelen. En mijn vermoeden is dat Soedesco met deze game echt een klein pareltje in handen heeft. De game zal volgens hun ongeveer 20 a 30 uur spelen kosten om even simpel het einde te behalen maar in principe kun je er nog veel meer tijd in kwijt met alle side quests. Dat je deze game daarnaast met 4 man jump in couch co-op kan spelen is natuurlijk een super plus punt.
Nog goed iets meer dan een maand voordat wij aan de slag kunnen gaan met deze game wij kunnen iig al niet meer wachten op met een paar virenden op de bank deze game te dooropen.

Aerea is al een tijdje in productie inmiddels de game werd al een jaar of wat geleden aangekondigd als de game Aerea: Scaterd lands. Maar inmiddels heet de game gewoon Aerea. Aerea word ontwikkeld door de Nederlandse studio Triangle en word uitgegeven natuurlijk door Soedesco.

AereA - Preview

10 mei 2017 - 139 remove_red_eye

Preview Aerea